Bijna naar huis... - Reisverslag uit Philipsbourg, Guadeloupe van Liza Pas - WaarBenJij.nu Bijna naar huis... - Reisverslag uit Philipsbourg, Guadeloupe van Liza Pas - WaarBenJij.nu

Bijna naar huis...

Blijf op de hoogte en volg Liza

19 Juni 2015 | Guadeloupe, Philipsbourg

Wauw, het is al weer juni! Ik weet nog goed hoe ik in de vrieskou vertrok uit Nederland en nu las ik laatst dat het ook 30 graden was daar. Toch apart om te lezen, maar natuurlijk heerlijk voor jullie!

Ik zie dat het alweer te lang geleden is dat ik een stukje heb geschreven. Na deze tijd heb ik al weer van alles beleefd en in één stukje zijn die avonturen te kort om te vertellen helaas.

Laat ik beginnen bij begin mei toen mijn ouders vanuit New York hier naar toe vlogen. Ik had net de dag ervoor mijn broer en Glenn uitgezwaaid, waar ik een fantastische week mee gehad heb.

Ik was natuurlijk blij om mijn ouders weer te zien na een lange tijd. Die week hebben we het erg gezellig gehad en heb ik hen verschillende mooie plekjes laten zien. Ik liet ze natuurlijk ook mijn huis zien, zo konden ze eindelijk zien hoe ik hier leef en op welke kamer ik slaap.
Zoals altijd gaat het snel voorbij wanneer het leuk is, dus op 11 mei heb ik ze weer uitgezwaaid.. Zij gingen toen via Londen weer naar Amsterdam.

Het is te veel om te vertellen wat ik allemaal gedaan heb na die tijd... Wat ook echt onvergetelijk was, was Puerto Rico. Hier ben ik van 5 t/m 8 juni heen gevlogen met een andere stagiaire. De vlucht was maar een uurtje en ze zaten in een vliegtuig met maar 9 passagiers. Het was best apart om Sint Maarten vanaf bovenaf te zien. Dan zie je hoe mooi, maar ook hoe klein het eiland eigenlijk is. Toen we een uurtje erna over Puerto Rico heen vlogen, keken we onze ogen uit. Wolkenkrabbers, snelwegen, veel groen.. zo anders en echt Amerikaans.
Dat weekend zijn we naar de shopping malls geweest, hebben we genoten van het lekkere eten daar, zijn we 2 avonden uit geweest met andere reizigers en hebben we fietsen gehuurd om door de oude stad San Juan heen te fietsen.

Vorige week zaterdagavond besloot ik dat ik zondag eigenlijk ook nog wel naar St. Barths wilde. Dit is een eiland in de buurt van Sint Maarten, wat vooral erg duur en chique is. Deze dag was ook 1 van de dingen die mij bij zal blijven. Op deze boot konden 14 mensen en volgens mij ging het wel 150 km/uur. De hele dag muziek erbij, drankjes en eten... Tijdens de boottocht zijn we nog langs een hele hoge rots gekomen en hebben een paar huisgenoten daar vanaf gesprongen. (Ook wel cliffjumpen genoemd.) De rots was 10,5 meter hoog dus ik keek liever ;-)
De snorkelsets en flippers hadden we ook meegenomen en dat kwam goed van pas, want wat kun je er mooi snorkelen! Ik heb veel mooie vissen gezien, een zee-egel en zelfs een haai(!)

Maargoed, nu even over stage. Ook niet geheel onbelangrijk. De laatste weken was het zo rustig op stage dat veel collega's of lagen te slapen of op facebook/youtube zaten.. Niet echt tof dus.
We hadden vaak dagen dat er 2 baby's op de afdeling lagen en we met 5 man aan het werk waren. Maar ze laten hier niemand naar huis gaan. Maar ondanks dat heb ik wel mijn opdrachten af gekregen en mijn stage met een 7,5 behaald!
Afgelopen week heb ik nog 2 dagen op de OK gewerkt en 1 dag bij de EHBO. De dagen op de OK vond ik erg interessant. Zo heb ik een besnijdenis, een bevalling via keizersnede, een hernia-operatie, 2 amputaties van diabetes-voeten en een operatie meegemaakt waarbij een tumor werd weggehaald bij de oksel.

Vandaag en morgen heb ik nog lekker vrij, dus dat betekent nog 2 dagen luieren op het strand en vanaf zondag weer back to real life in Nederland.. Ik kijk er na uit om iedereen weer te zien, maar ga het eiland zeker missen. Het was een top tijd.

  • 19 Juni 2015 - 23:44

    Ina:

    Mooie ervaringen opgedaan . Leuk dat ik je op mocht zoeken iin medical centre Ziekenhuis.
    Fijn dat wij als gezin hebben gezien hoe jij daar met plezier hebt gewerkt en veel studenten hebt leren kennen. Veel mooie herrineringen neem je mee .
    Maar ook fijn dat je zo weer Winterswijk arriveerd.

  • 21 Juni 2015 - 11:44

    Angela Krabbenborg:

    He Liza wat een mooi verslag weer! Wat zul je het daar missen, het leven is daar heel anders als hier. Maar ik denk dat ook hier veel mensen blij zijn om je weer te zien, met al je verhalen en foto,s.
    Deze herinneringen zul je altijd bewaren, en de mooie ervaring van het ziekenhuis. Veel van geleerd. Je had een een prachtig cijfer.
    Ik wens je een hele goede reis terug, en tot gauw op het ..........werk.
    Gr Angela.


  • 21 Juni 2015 - 13:41

    Angelina:

    Wederom weer een mooie update om te lezen en wel de laatste....
    Jij wordt zo wakker om je koffer te pakken en je begin reis naar NL te maken.
    Goede vlucht, en tot snel!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guadeloupe, Philipsbourg

Liza

Ik ga 4 maanden werken in het ziekenhuis op de kinderafdeling in Sint Maarten.

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 1931
Totaal aantal bezoekers 13160

Voorgaande reizen:

30 Juli 2016 - 28 Augustus 2016

Thailand

28 Februari 2015 - 21 Juni 2015

Sint Maarten

Landen bezocht: