Leven op de Antillen is zo slecht nog niet... - Reisverslag uit Philipsbourg, Guadeloupe van Liza Pas - WaarBenJij.nu Leven op de Antillen is zo slecht nog niet... - Reisverslag uit Philipsbourg, Guadeloupe van Liza Pas - WaarBenJij.nu

Leven op de Antillen is zo slecht nog niet...

Blijf op de hoogte en volg Liza

05 April 2015 | Guadeloupe, Philipsbourg

Het is al weer 5 weken geleden sinds ik aan kwam op dit prachtige eiland... Eigenlijk is het bizar hoeveel je ontdekt, hoeveel mensen je leert kennen en hoeveel je kunt doen in zo'n korte tijd. Ondanks dat ik hier nu al een tijdje ben, sta ik nog steeds versteld van sommige gewoontes hier en hoe makkelijk de mensen zijn.
Nog elke dag wanneer ik naar mijn stage loop of in de auto rond tour, geniet ik van de omgeving, de zee en natuurlijk het mooie weer. Geen moment heb ik spijt gehad van de beslissing om hier alleen heen te gaan.

Op 22 maart kwam Denise hier en we hebben die week veel leuke dingen gedaan. Ik hoefde maar 3 dagen te werken dus had genoeg vrije tijd om haar het eiland te laten zien. Maandags zijn we naar Pinel Island geweest, dit is een onbewoond eilandje waar je vanuit Cul de Sac (aan de Franse kant) heen kunt met een bootje. Dit was super mooi, er stonden tafeltjes in de zee waar je wat kon drinken en het water was zo helder blauw..
Dinsdagavond zijn we (ja heel verrassend..) naar La Bamba gegaan. Hier komen altijd veel stagiaires dus ook weer heel gezellig. Donderdagochtend gingen we jet skiien in Philipsburg ook echt gaaf. Denise bleef nog lekker even op het strand en ik ging richting het ziekenhuis voor mijn avonddienst. Voor haar was het niet heel verstandig om te blijven liggen, ze kwam als een kreeft terug. Ja, de zon gaat hier echt harder dan je denkt..
Vrijdag hebben we gesnorkeld en het allermooiste die week was de zaterdag.... Met 8 meiden zaten we s'ochtends al vroeg op de boot naar Anguilla (een klein Brits eiland dichtbij Sint Maarten) om met dolfijnen te gaan zwemmen! En ik had ook weer een stempel erbij op mijn paspoort. De mensen op dit eiland rijden links op de weg, ook apart om dan in een busje te zitten. Dit eiland is veel minder heuvelig dan Sint Maarten en ook wat 'netter'. De stranden van Anguilla staan op de top10 lijst van de mooiste stranden ter wereld dus we moesten natuurlijk wel even een fotoshoot maken ;-)
Als afsluiter van deze dag hebben we de nodige drankjes gedronken en dansjes gedaan bij de poolparty aan de Franse kant van Sint Maarten. Ik was nog nooit bij zo'n party geweest maar wat gaan die mensen hier los zeg.. Ik dacht dat achterhoekers veel konden drinken maar wat ik hier zie qua drank en dansen is toch echt heel anders. En zondag was het weer tijd om Denise uit te zwaaien...

Iedereen die de foto's ziet zal wel denken: werkt ze nog daar..? Ja zeker! Stage gaat goed. Ik heb nu ook wat avonddiensten gewerkt en dan is het wel erg rustig maar ik kan nu ook zelf rapporteren via het CPSI systeem dus dan kan ik dat mooi doen. Ik sta vaak op Unit B (de couveuse) en daar liggen 4 baby'tjes en dan zorg ik voor 2 en mijn collega voor de andere 2. Eén van 'mijn' baby's had ineens erg veel bloed rondom de navelstreng dus toen kwam de arts er bij en die hechtte het. Ik mocht het daarna schoonmaken en met steriel gaas de navelstreng weer verbinden. Ook heb ik al weer wat meer handelingen gedaan zoals medicijnen bijspuiten via een infuus, infuussnelheid veranderen en infuuszak verwisselen.
Al is het niet altijd makkelijk om mij aan te passen aan de gewoontes hier en om goed Engels te praten, maar ik leer er veel van!

Ik ga lekker genieten van het paasweekend hier want er staat al weer genoeg op de planning! Vanavond eerst karaoke hier thuis.
Allemaal fijne pasen!

  • 05 April 2015 - 14:44

    Angelina:

    Wederom weer een prachtig verhaal om te lezen.
    Geniet van je paasweekend! xx

  • 06 April 2015 - 18:53

    Ina:

    Mooie ervaringen Liza.
    Zowel persoonlijk als in je werk .Dit blijft altijd bij jouw.


  • 08 April 2015 - 23:53

    Wilma Breuker:

    Mooi verhaal om te lezen Liza. Zo te lezen heb je inderdaad de goeie keuze gemaakt met deze stage. Wat een ervaringen! Je gaat vast nog een mooie tijd en leerzame tijd tegemoet. Geniet ervan!

  • 09 April 2015 - 21:31

    Aafje:

    Zet hem op Liza, mooi om te zien wat je er allemaal leert en dat je het ook naar je zin hebt :D

  • 14 April 2015 - 17:08

    Mw Ten Dolle En Aafje:

    Dag liza kaartje gekregen. Heel mooi heel fijn. Gedraag je netjes,

    Veel groetjes en veel liefs

    Narna ten dolle

  • 01 Mei 2015 - 12:25

    Nanja Prinsen:

    Hey Liza,

    Wat fijn dat jij daar zo kunt genieten.Als ik de foto s op face book zie dan geloof ik dat ook zeker.Genieten en leren dat is toch een super combinatie.Geniet er nog maar fijn van.Voor je het weet zit je weer in de rustige Achterhoek.Gr. Nanja

  • 04 Mei 2015 - 22:40

    Janny Konings:

    Hallo Liza,

    Wat kun je prachtig vertellen. Ik stel me helemaal voor hoe je daar werkt en geniet.
    Bedankt ook nog voor je kaart.

    Groetjes Janny.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guadeloupe, Philipsbourg

Liza

Ik ga 4 maanden werken in het ziekenhuis op de kinderafdeling in Sint Maarten.

Actief sinds 19 Nov. 2014
Verslag gelezen: 647
Totaal aantal bezoekers 13158

Voorgaande reizen:

30 Juli 2016 - 28 Augustus 2016

Thailand

28 Februari 2015 - 21 Juni 2015

Sint Maarten

Landen bezocht: